Istraživanje financijske pismenosti srednjoškolaca iz 2022. godine
Istraživanje financijske pismenosti srednjoškolaca iz 2022. godine
Organizatori: HANFA.
Metodologija: Istraživanje je provedeno 2022. godine na uzorku od preko 900 srednjoškolaca iz cijele Republike Hrvatske, prosječne dobi od 17 godina. U ispitivanju su sudjelovali učenici gimnazija, strukovnih i ekonomskih škola, a fokus je bio na financijskom znanju, ponašanju i odnosu prema novcu.
Rezultati: Učenici pokazuju pad u financijskom znanju u odnosu na prethodnu godinu. Samo 20% učenika zna izračunati realnu kamatnu stopu, a 26% ih zna da je štednja u trećem mirovinskom stupu dobrovoljna. Iako 59% učenika štedi, više od trećine troši izvan limita svog džeparca. Istraživanje ukazuje na potrebu za intenzivnijim obrazovanjem o financijskim temama, posebno vezanim uz mirovinsku pismenost.
Više informacija o samom istraživanju možete pronaći na ovoj poveznici:
https://www.hanfa.hr/potrosaci/vijesti-za-potrosace/istrazivanje-hanfe-pokazalo-da-je-mladima-potrebno-dodatno-obrazovanje-o-novcu/
Organizatori: HANFA.
Metodologija: Istraživanje je provedeno 2022. godine na uzorku od preko 900 srednjoškolaca iz cijele Republike Hrvatske, prosječne dobi od 17 godina. U ispitivanju su sudjelovali učenici gimnazija, strukovnih i ekonomskih škola, a fokus je bio na financijskom znanju, ponašanju i odnosu prema novcu.
Rezultati: Učenici pokazuju pad u financijskom znanju u odnosu na prethodnu godinu. Samo 20% učenika zna izračunati realnu kamatnu stopu, a 26% ih zna da je štednja u trećem mirovinskom stupu dobrovoljna. Iako 59% učenika štedi, više od trećine troši izvan limita svog džeparca. Istraživanje ukazuje na potrebu za intenzivnijim obrazovanjem o financijskim temama, posebno vezanim uz mirovinsku pismenost.
Više informacija o samom istraživanju možete pronaći na ovoj poveznici:
https://www.hanfa.hr/potrosaci/vijesti-za-potrosace/istrazivanje-hanfe-pokazalo-da-je-mladima-potrebno-dodatno-obrazovanje-o-novcu/