Temeljem tog Memoranduma hrvatska Vlada i HNB zatražili su od MMF-a sklapanje stand by aranžmana u trajanju od 20 mjeseci u iznosu od 95 mil. SDR. Zatraženi stand by aranžman bit će ponovno aranžman iz predostrožnosti što znači da hrvatske vlasti neće povlačiti ugovorena sredstva.
Temeljni cilj zatraženog aranžmana je dizajnirati i provesti ekonomske politike koje će rezultirati u usporavanju dinamike rasta vanjskoga duga i stabiliziranju udjela vanjskoga duga u bruto domaćem proizvodu na razini od 75 -77 posto BDP-a, mjereno u eurima. U skladu s tim strukturirane su i ekonomske politike. Do 15. srpnja izvršit će se rebalans državnog proračuna kojim će se deficit opće države svesti na razinu od 4,5 posto bruto domaćeg proizvoda. Razina deficita od 4,5 posto u 2004. podupire temeljni cilj aranžmana tj. stabiliziranje razine vanjskoga duga.
Rebalansom proračuna će se povećati transparentnost javnih financija. To znači da će se u proračunu jasno prikazati sve subvencije koje se za plaće, investicije i druge potrebe daju Hrvatskim željeznicama, čime će prestati potreba bilo kakvog daljnjeg samostalnog zaduživanja HŽ. Na ovaj način će se prekinuti dosadašnja praksa visoke ovisnosti HŽ-a o kratkoročnim kreditima uz državno jamstvo. Osim promjene visine rashoda zbog jasnog prikazivanja HŽ-a i manjih korekcija nekih rashoda koji nisu adekvatno planirani rebalans će uključiti i povećane prihode zbog povlačenja dividendi od javnih poduzeća i manjih korekcija u poreznom sustavu.
Rebalansom će se dodatno osnažiti proces fiskalne prilagodbe i snižavanja deficita opće države koji je već jasno zacrtan budžetom za 2004. donesenim u ožujku. Naime, deficit opće države u 2003., izračunat na način koji osigurava njegovu potpunu usporedivost s deficitom za 2004., je iznosio visokih 6,3 posto BDP-a. Za 2005. godinu planira se deficit nešto ispod četiri posto BDP-a.
Financiranje deficita državnog proračuna u ovoj i idućoj godini bit će usmjereno na domaće tržište. To znači da će se refinanciranje svih inozemnih dugova koji dospijevaju do kraja ove godine obaviti na domaćem tržištu - uključujući i samurai obveznice koje dospijevaju u prosincu ove godine. U 2005. će se najveći dio deficita državnog proračuna i izvanproračunskih fondova uključujući Hrvatske autoceste i Hrvatske ceste financirati na domaćem tržištu.
Memorandum o ekonomskoj politici koji uključuje također i niz mjera koje će ojačati financijsku disciplinu u javnom sektoru te pojačati kontrolu nad trošenjem javnog novca. Radi se u prvom redu o punoj operacionalizaciji jedinstvenog računa državne riznice što uključuje i uključivanje računa HAC-a i HC-a u državnu riznicu do kraja 2005. godine.
U cilju stabiliziranja stanja u sustavu zdravstva i ograničavanja rasta troškova zdravstvene zaštite Memorandum definira niz mjera čije će postepeno aktiviranje osigurati funkcioniranje zdravstvenog sustava u okvirima raspoloživih sredstava.