Konkretnije, Projekt će omogućiti daljnji razvoj kapaciteta luke širenjem postojećeg kontejnerskog terminala Brajdica i izgradnjom novog kontejnerskog terminala Zagreb, kako bi se mogli primiti veliki, moderni kontejnerski brodovi. Projekt će također dodatno poboljšati financijsko poslovanje i kvalitetu usluga u riječkoj luci. Nadalje, projekt će omogućiti razvoj urbanog dijela Grada Rijeke premještanjem lučkih aktivnosti s područja Delte i Porto Baroša, koja će se razviti u urbana područja.
"Potpisivanjem Ugovora o jamstvu sa Svjetskom bankom hrvatska Vlada nastavlja davati podršku gospodarskom razvoju Rijeke čija je luka proglašena lukom od strateškog značenja za Republiku Hrvatsku," izjavio je Ivan Šuker, ministar financija Republike Hrvatske
" Razlog za novi zajam i prioritetne investicije jest porast prometa riječke luke i financijska stabilnost. Stoga, prioritetne komponente projekta čine izgradnja lučkih terminala Brajdice i Zagrebačke obale. Prioritet su dobili kapaciteti za prekrcaj kontejnera, prvenstveno kontejnerski terminal Brajdica, a zatim i izgradnja Zagrebačke obale u punom profiluzbog svojih operativnih karakteristika, te se najveći dio zajma odnosi upravo na izgradnju ovih terminala u iznosu od 70 milijuna Eura. Druga komponenta projekta odnosi se na unaprijeđenje razine pružanja lučkih usluga kao što su stručne usluge, integriranje informacijskih tokova, zaštita okoliša, te provedba Master plana, što će predstavljati krajnju razinu modernizacije sukladno najnovijim trendovima na tržištu, čime će se luka Rijeka, svojim strateškim položajem, funkcionalnom operativnošću, još jače pozicionirati na svjetskim pomorskim kartama," izjavio je Bojan Hlača, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.
"Program Rijeka Gateway nije isključivo namijenjen samo izgradnji i modernizaciji luke, već je osmišljen i kao potpora hrvatskom gospodarsvtu kako bi postalo dinamičnije i konkurentnije. Tim programom će se također povećati atraktivnost lučkog grada Rijeke uravnoteženjem gradskog razvoja, povezivanjem s koridorom te razvojem luke", rekao je Andras Horvai, voditelj Ureda Svjetske banke za Hrvatsku. "Rijeka je strateški pozicionirana na jednom od važnijih europskih prometnih koridora, koridora Vb, i kao luka i kao turističko te poslovno odredište. Rijeka je najveća međunarodna morska luka u Hrvatskoj, u njoj se nalazi jedini kontejnerski terminal u zemlji, a nudi najkraći kopneni prometni put do gradova kao što su Budimpešta i Beograd."
Riječ je o fleksibilnom zajmu IBRD-a denominiranom u eurima u iznosu od 84 milijuna EUR, uz šestomjesečni LIBOR za euro, uvećan za varijabilnu kamatnu maržu, s rokom otplate od 23 godine i razdobljem počeka od 10 godina.
Otkako je Republika Hrvatska pristupila Svjetskoj banci 1993. godine, ta joj globalna razvojna institucija pruža financijsku i tehničku pomoć, savjete vezane uz politiku i analitičke usluge. Banka je do danas Hrvatskoj osigurala potporu za 42 projekta ukupne vrijednosti 6 milijardi USD i odobrila 52 darovnice ukupne vrijednosti 70 milijuna USD.