Hrvatska je prvi puta, u razdoblju od 10. do 17. ožujka 2014., obilježila Svjetski tjedan novca (izvorno Global Money Week www.globalmoneyweek.org) nizom aktivnosti koje su bile usmjerene podizanju opće razine financijske pismenosti u društvu. Banke, članice HUB-a, osiguratelji, Hrvatska narodna banka, Zagrebačka burza i druge financijske institucije tijekom Svjetskog tjedna novca pozvale su u posjetu skupine srednjoškolaca i upoznale ih sa svojim radom.
Cilj projekta Global Money Week je bio kreirati platformu za suradnju nacionalnih dionika iz različitih sektora na razvoju financijskog obrazovanja. Projekt je globalno provodio pokret Child and Youth Finance International, a u 2013. godini provodio se u 80 zemalja i obuhvatio je oko milijun djece.
Projekt Svjetskog tjedna novca u Hrvatskoj započeo je u ponedjeljak, 10. ožujka 2014. Okruglim stolom koji je pod sloganom „Financijskim obrazovanjem do financijske pismenosti“ održan u Ministarstvu znanosti obrazovanja i sporta, a na kojem su sudjelovali: Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, Ministarstvo financija, Ministarstvo gospodarstva, Hrvatska narodna banka (HNB), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA), Hrvatski ured za osiguranje (HUO) i Hrvatska udruga poslodavaca (HUP).
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS),uputilo je svim srednjim školama dopis kojim ih je obavijestilo da će banke i druge financijske institucije uspostaviti kontakt sa školama te prema dogovoru organizirati posjete učenika kako bi ih upoznali s radom svojih institucija.
Predstavnici Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) održali su predavanja pojedinim visokoškolskim i srednjoškolskim ustanovama:
U skladu s naputkom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, više društava za osiguranje uključilo se u edukativne aktivnosti kroz organizaciju posjeta skupina zainteresiranih učenika srednjih škola kako bi se upoznali s pojedinim segmentima poslovanja društava za osiguranje odnosno proizvodima koji postoje na tržištu financijskih usluga.
Kao podrška u edukativnim aktivnostima društava za osiguranje uz Svjetski tjedan novca i u cilju približavanja teme osiguranja mlađoj populaciji, Hrvatski ured za osiguranje je posebno za mlade pripremio publikaciju „Čemu zapravo služi osiguranje“ s kratkim pregledom osiguranja koja bi trebala biti važna mladim financijski osviještenim građanima u planiranju njihove sigurne budućnosti.
Nastavno na održane aktivnosti u okviru Svjetskog tjedna novca (predavanje „Financijska pismenost u RH-pogled osiguratelja“ na Pravnom fakultetu u Rijeci, predavanje „Trendovi u osiguranju u Republici Hrvatskoj“ na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, te predavanje učenicima Gimnazije Velika Gorica), i tijekom narednog tjedna Hrvatski ured za osiguranje realizira i daljnja predavanja:
Osiguratelji su primili u svojim središnjicama i regionalnim podružnicama oko 700 učenika i studenata nastojeći ih upoznati s djelatnosti osiguranja, organizacijom rada društva za osiguranje kao i širokim spektrom stručnjaka koja upošljavaju društva za osiguranje (pravnici, ekonomisti, liječnici, prometni stručnjaci, matematičari…).
Također, s aspekta nužne financijske pismenosti već od školske dobi, predstavljene su prednosti koje nude osiguravateljni proizvodi za sigurnu budućnost.
Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA) se uključila u obilježavanje Svjetskog tjedna novca kroz organizaciju posjeta skupina zainteresiranih učenika srednjih škola i fakulteta, a u posljednjem broju Privrednog vjesnika, objavljena je tematska kolumna predsjednika Upravnog vijeća HANFA-e, g. Mateka.
Akademija Zagrebačke burze je u okviru edukativnih aktivnosti 12. ožujka organizirala posjet međunarodne skupine studenata iz Francuske, Brazila, Koreje, Njemačke i dr. (15 studenata) sa Zagrebačke škole ekonomije i managementa, a 17. ožujka u koordinaciji s HANFA-om organiziran je posjet učenika srednje škole iz Biograda, (22 učenika).
U okviru promotivnih aktivnosti provodila se kampanja s nagradnom igrom na Facebook profilu burzovne Akademije.
Hrvatska udruga banaka (HUB) je u Svjetskom tjednu novca objavila revidirani „Mali bankovni pojmovnik“ koji obuhvaća osnovne bankovne pojmove objašnjene na jednostavan način. Pojmovnik je dostupan na internet stranicama HUB-a http://www.hub.hr/sites/default/files/mali_bankovni_pojmovnik.pdf.
Aktivnosti HUB-a:
Banke su ugostile više od 700 učenika srednjih škola koji su se upoznali s radom banaka i dobili osnovne informacije o odgovornom upravljanju osobnim financijama.
Hrvatska narodna banka (HNB) je u tjednu obilježavanja Svjetskog tjedna novca organizirala posjet za 10 srednjih škola pri čemu je ugostila oko 500 učenika koji su imali prilike, kroz izlaganja i razgovore s predstavnicima HNB-a, unaprijediti svoje razumijevanje financijskih proizvoda i financijskih rizika te dobiti informacije o tome što je važno znati da bi se donijela dobra odluka povezana s upravljanjem osobnim financijama.
Pri tome su dobili kratki pregled aktera na financijskom tržištu i institucija koje ih nadziru kako bi u budućnosti znali kome se obratiti za informacije ili pomoć. Kada je riječ o financijskom obrazovanju, mogli su doznati zašto je ono danas nužno te kako se nužnost financijskog obrazovanja povećala pod utjecajem financijske krize i ubrzanog razvoja financijskog tržišta. Kroz praktične primjere aktualnih ponuda namijenjenih njihovom uzrastu, naglasak je stavljen na pravovremeno informiranje, usporedbu ponuda različitih pružatelja usluga te objektivnu procjenu individualnih mogućnosti kako bi se smanjio rizik naknadnih iznenađenja i ulaska u ugovorne obveze koje prelaze okvire individualnih financijskih potencijala. Uz to, mladi gosti mogli su saznati kakva je uloga HNB-a u pogledu zaštite potrošača - korisnika bankovnih i financijskih usluga, koje aktivnosti konkretno provodi i kakvi su joj planovi u narednom razdoblju.
Povratne informacije koje su dobivene tijekom proteklog tjedna druženja s našim učenicima pokazale su da je ovakve aktivnosti potrebno kontinuirano provoditi i u tom smjeru će se nastaviti i angažman HNB-a.
Medijska pokrivenost svih aktivnosti organiziranih u sklopu Svjetskog tjedna novca bila je izvrsna.