Nastavno na opetovane medijske natpise i iskazani interes javnosti za provedbu postupaka javnog natječaja za izdavanje odobrenja za obavljanje poslova ovlaštenog carinskog otpremnika na graničnim prijelazima te negativnih sadržaja u odnosu na postupanje Ministarstva financija, Carinske uprave posebice u dijelu transparentnosti samog postupka, u cilju pravilnog informiranja dajemo sljedeće priopćenje.
Predmetni natječaj se odvija sukladno utvrđenim pravilima jasno propisanim u Pravilniku o davanju odobrenja za obavljanje poslova ovlaštenim carinskim otpremnicima i ovlaštenim carinskim zastupnicima (Narodne novine br. 93/02, 125/02, 68/03 i 122/07 i 45/14), Zakonu o uvjetima za obavljanje poslova zastupanja u carinskom postupku (Narodne novine br. 92/01) te Zakonu o općem upravnom postupku (Narodne novine, br. 47/09). Javni natječaj za provedbu postupka za izdavanje odobrenja za obavljanje poslova ovlaštenog carinskog otpremnika na graničnim prijelazima objavljen je 4. srpnja 2014. u Narodnim novinama br. 81/14.
Nakon prikupljanja prijava, povjerenstvo zaduženo za provedbu natječaja obavilo je postupak procjene i vrednovanja pristiglih prijava. Zapisnici o postupku provedbe procjene i vrednovanja prijava u natječaju s analizom dokumentacije i rang listama za pojedini granični prijelaz dostavljeni su svim sudionicima natječaja, te su u skladu s predviđenim pravilima natječajnog postupka, zaprimljeni prigovori sudionika na zapisnike i rang liste.
Po izvršenoj analizi zaprimljenih prigovora, održana je javna rasprava, na kojoj je povjerenstvo zaduženo za provedbu natječaja upoznalo sudionike o stavovima u odnosu na sadržaj prigovora.
Posebno želimo napomenuti kako se natječaj odvija sukladno gore navedenim propisima, a ne na temelju Zakona o javnoj nabavi.
Pravilnikom o davanju odobrenja za obavljanje poslova ovlaštenim carinskim otpremnicima i ovlaštenim carinskim zastupnicima propisano je dodatno bodovanje za one sudionike koji uredno podmiruju obveze prema državnom proračunu, odnosno za one sudionike na natječaju koji nemaju dugovanje prema Poreznoj upravi, odnosno uredno podmiruju obveze prema Carinskoj upravi i nemaju dugovanje u odnosu na plaćanje koncesije. Znači, svi sudionici koji su imali iskazani dug prema bilo kojoj navedenoj osnovi nisu dobili dodatne bodove.
Nadalje, svi sudionici natječaja su imali istu mogućnost, u razdoblju do isteka roka za podnošenje prijava na natječaj zatražiti povećanje referentnog iznosa te svi oni koji su predali zahtjeve vezane za izmjenu statusa u odnosu na gore navedeni kriterij - referentni iznos, uredno su vrednovani po istim kriterijima i u primjerenom roku riješeni.
Isto tako važno je istaknuti kako su sudionici natječaja bili upoznati sa svim kriterijima i načinom bodovanja sukladno predmetnom Pravilniku jer su i sami sudjelovali na javnim raspravama prije njegovog donošenja.
Ponovno naglašavamo činjenicu kako je zakonitost postupanja cjelovito osigurana kroz tijek prvog stupnja natječajnog postupka, zatim kroz žalbeni postupak pri drugostupanjskom tijelu Ministarstva financija, te konačno zajamčenom sudskom zaštitom iz prava na pobijanje rješenja u upravnom sporu.
Vezano za sve gore navedeno, nesporno je da se natječaj odvija po jasno utvrđenim kriterijima, transparentno i na temelju jasno propisane zakonske procedure, uključujući i sudsku zaštitu, što nije uvijek bio slučaj u dosadašnjem dugogodišnjem postupanju i provedbi procedure davanja odobrenja za obavljanje poslova ovlaštenim carinskim otpremnicima i ovlaštenim carinskim zastupnicima, te isto nedvojbeno ukazuje da su iskazani sadržaji u medijskim natpisima na ovu temu neutemeljeni.
Ministarstvo financija Carinska uprava