Ministri obrazovanja iz Latinske Amerike i izaslanstvo IDB-a u posjetu Hrvatskoj

U kontekstu sporazuma koji su potpisali Inter-američka razvojna banka (IDB) i Ministarstvo financija Hrvatske s ciljem poboljšanja kvalitete i ravnopravnosti obrazovanja u Latinskoj Americi i Karibima, premijer Andrej Plenković dočekao je ministre obrazovanja i predstavnike vlasti iz te regije te predstavnike IDB-a.

Sastanak je održan tijekom studijskog posjeta koji su organizirali Ministarstvo financija, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih i IDB kako bi razgovarali o dizajnu i implementaciji politika produženog školskog dana, usmjerenih na osiguranje kvalitetnog obrazovanja za sve.
 
Sudionici su uključivali ministra Luisa Fernanda Ramíreza iz Paragvaja, ministricu Alegríu Crespo Cordovez iz Ekvadora, zamjenika ministra Jaimea Atilija Rodrígueza iz Hondurasa, predsjednicu ANEP-a Virginiju Cáceres iz Urugvaja, tajnika Carlosa Torrendella iz Argentine, ministra Tadea Garcíju Zalazara iz Mendoze, Argentina, Alana Romera Palalu iz Ministarstva obrazovanja Gvatemale, Raquel Franzim iz Ministarstva obrazovanja Brazila, zamjenicu tajnice Nadine Moreiru iz Mato Grossa, Brazil, tajnika Rossielija Soaresa iz Parà, Brazil, Ferdinanda Regaliu, voditelja IDB-ovog društvenog sektora, te Mercedes Mateo, voditeljicu Sektora za obrazovanje IDB-a.
 
Rasprave su bile usredotočene na naučene lekcije i prilike za poboljšanje obrazovnog sustava, politike vezane uz produženi školski dan, doprinos produženog školskog dana ravnopravnosti i uvjete koji omogućuju poboljšanje kvalitete obrazovne ponude. Istaknute su inovativne pedagogije kroz digitalnu transformaciju kao ključne za učinkovito provođenje produženog školskog dana. Posjete školama pružile su uvid u razmišljanja učenika i nastavnika.
 
Sporazum između IDB-a i Hrvatske omogućio je značajnu suradnju s obrazovnim sustavima Argentine i Brazila kroz dvije tehničke suradnje. U Brazilu je osmišljen i financiran projekt tehničke suradnje za podršku donošenju odluka i dizajna učinkovitijih i uključivijih javnih politika za poboljšanje kvalitete obrazovanja u gradovima Manaus, São Paulo, Florianópolis, Porto Alegre i saveznim državama Amazonas i Pará. U Argentini je osmišljen i financiran projekt tehničke suradnje za podršku provedbi prijedloga za produženi školski dan na srednjoškolskoj razini u pokrajinama Mendoza i Misiones.
 
»Obrazovanje je«, kazao je predsjednik Vlade Plenković, »uz demografsku revitalizaciju, digitalnu transformaciju i dekarbonizaciju Hrvatske, jedan od četiri hrvatska strateška prioriteta u ovom desetljeću. Hrvatska je u proteklih osam godina u sve razine obrazovanje pokrenula investicijski ciklus od 2,7 milijardi eura te udvostručila izdvajanja u znanost i obrazovanje. Uz to, Hrvatska je poduzela i niz mjera kojima je cilj pristupačnije i kvalitetnije osnovnoškolsko obrazovanje: osiguran besplatan školski obrok, besplatan prijevoz i besplatni udžbenici. Navedene mjere prate i daljnja ulaganja u infrastrukturu koja ima za cilj svim učenicima osnovnih škola od školske godine 2027./2028. omogućiti pohađanje nastave u jednoj smjeni, što je ujedno i pretpostavka uvođenja cjelodnevne škole. Veseli me, stoga, da je delegacija iz Latinske Amerike i Kariba prepoznala naše napore i da im naše iskustvo može pomoći  u osmišljavanju njihova modela.«
 
"Produženi školski dan pruža priliku za ponovno osmišljavanje škola, ne samo kao prostora za učenje, već i kao okruženja koja potiču cjelovit razvoj učenika. Ova rasprava obuhvaća međusektorske teme poput školske prehrane, fizičke i digitalne infrastrukture, učinkovite alokacije resursa, učinkovitog vođenja škola, autonomije, inovativnih pedagogija i suradnje s civilnim društvom. U tom smislu, Latinska Amerika i Karibi mogu imati koristi od hrvatskog iskustva u preoblikovanju školskog dana," rekao je Ferdinando Regalia, voditelj društvenog sektora IDB-a.
 
"Čast nam je ugostiti ovako uglednu delegaciju iz Latinske Amerike i Kariba, zajedno s predstavnicima IDB-a. Izuzetno smo zadovoljni suradnjom između Ministarstva financija, Ministarstva znanosti i obrazovanja te IDB-a u organizaciji ove studijske posjete usmjerene na cjelodnevno obrazovanje u Zagrebu i Krapini, kao dio EXPLEARN mehanizma. Tijekom ove studijske posjete, pokazali smo kako provesti ovu ključnu reformu i istaknuli smo vitalnu ulogu privatnog sektora u napretku obrazovanja, posebno u digitalizaciji i razvoju infrastrukture," rekao je Marko Primorac, potpredsjednik Vlade RH i ministar financija.
 
"Budućnost obrazovanja ovisi o našoj sposobnosti prilagodbe promjenama i pripremi naših učenika za poslove i izazove sutrašnjice. Oduševljeni smo što smo imali priliku razmijeniti iskustva s našim prijateljima iz regije Latinske Amerike i Kariba te razgovarati o obrazovanju koje je potrebno za napredak naših društava. Hrvatski model cjelodnevne škole ide upravo u tom smjeru," rekao je Radovan Fuchs, ministar znanosti, obrazovanja i mladih.
 
Inter-američka razvojna banka (IDB) posvećena je poboljšanju života. Osnovana 1959. godine i vodeći je izvor dugoročnog financiranja za ekonomski, društveni i institucionalni razvoj u Latinskoj Americi i na Karibima. IDB također provodi vrhunska istraživanja i pruža savjete o politikama, tehničku pomoć i obuku klijentima iz javnog i privatnog sektora širom regije.
 


Pisane vijesti