Svjetska banka naglašava važnost financijskog obrazovanja i zaštite potrošača za hrvatske potrošače

Slika /slike/vijesti/svj.bank.jpg

Prema danas objavljenom izvješću Svjetske banke, svake godine 150 milijuna novih potrošača u cijelom svijetu preuzima financijske obveze-od kojih se neki zadužuju više nego što si mogu priuštiti, dok drugi nisu u potpunosti informirani o svojim opcijama ni financijskim obvezama. To isto odnosi se na Hrvatsku, u kojoj se dug stanovništva između 2003. i 2008. godine povećao sa 25 na 40 posto, uz brza povećanja stambenih hipotekarnih kredita denominiranih u švicarskim francima i ostalim stranim valutama.

Dijagnostički pregled zaštite potrošača i financijske pismenosti za Hrvatsku daje pregled i uspoređuje zaštitu potrošača u financijskim uslugama u Hrvatskoj s najboljom međunarodnom praksom. Izvješće je Svjetska banka izradila u partnerstvu s Vladom RH, a nudi različite mogućnosti kojima se osigurava da se financijske usluge pružaju na načine koji osnažuju potrošača-uz više informacija i više mehanizama za zaštitu prava u slučaju pritužbi.

Navedene preporuke su danas predstavljene na radionici koju su otvorili državni tajnik Ministarstva financija Republike Hrvatske Zdravko Marić i direktor Svjetske banke za Srednju Europu i Baltičke zemlje Peter Harrold.

"Potreba za zaštitom potrošača proizlazi iz neravnoteže snaga, informacija i resursa između potrošača i njihovih pružatelja financijskih usluga, kojom su potrošači stavljeni u neravnopravan položaj," rekao je Peter Harrold, direktor Svjetske banke za Srednju Europu i Baltičke zemlje. "Dobro osmišljen program za jačanje zaštite potrošača i poboljšanje financijske pismenosti može pridonijeti smanjenju te neravnoteže i pomoći potrošačima u donošenju razboritih financijskih odluka."

" Budući da je politika zaštite potrošača i financijske pismenosti dinamično područje koje se neprestano razvija i unapređuje, kontinuiranim praćenjem razvoja politike zaštite potrošača u Europskoj uniji i implementacijom novih smjernica u zakonodavne okvire, Hrvatska će i nadalje doprinositi podizanju razine prava zaštite potrošača i financijske pismenosti sukladno europskim standardima. " rekao je Zdravko Marić, državni tajnik Ministarstva financija Republike Hrvatske.

Zaključak izvješća je da se kvaliteta zaštite potrošača u financijskim uslugama u Hrvatskoj posljednjih godina općenito poboljšala. Pregled predlaže četiri moguće mjere za Hrvatsku kojima bi se rješavali preostali izazovi:

• Pružanje jasnih i jednostavnih informacija potrošačima financijskih usluga;
• Jačanje prakse ponašanja financijskih institucija na tržištu;
• Unaprjeđenje rješavanja pritužbi i sporova u koje su uključeni potrošači financijskih usluga;
• Uvođenje programa financijskog obrazovanja u cijeloj zemlji.

Otkako je postala članica Svjetske banke 1993. godine, Hrvatska od ove globalne razvojne institucije dobiva financijsku i tehničku pomoć, savjete o sektorskim politikama i analitičke usluge. Do sada je Svjetska banka Hrvatskoj odobrila 46 zajmova u ukupnom iznosu od približno 3 milijarde USD, te 51 darovnicu u ukupnom iznosu od 71 milijun USD.


Više informacija o ovom izvješću i radu Svjetske banke u Hrvatskoj može se naći na portalu
www.worldbank.hr



Pisane vijesti