- Objavljeno: 14.03.2006.
INDEKS POTROŠAČKIH CIJENA USPORIO U VELJAČI NA 3,6 %
Međugodišnji rast razine cijena mjeren indeksom potrošačkih cijena usporio je s 3,9% u siječnju na 3,6% u veljači 2006. godine dok je međugodišnji rast cijena u prva dva mjeseca bio na razini od 3,8%. Najveći doprinos povećanju indeksa potrošačkih cijena u veljači u odnosu na siječanj 2006. godine imale su cijene prehrane i bezalkoholnih pića te cijene stanovanja, vode, energije, plina i drugih goriva dok su jedini doprinos smanjenju imale cijene prometa.
Cijene bezalkoholnih pića porasle su u veljači za 2,1% , a razlozi tog povećanja najvjerojatnije se nalaze u uvođenju plaćanja ekoloških naknada za zbrinjavanje ambalažnog otpada koje su pojedini proizvođači iskoristili za podizanje svojih cijena.
Druga kategorija koja je zabilježila značajan rast u veljači jesu opskrba vodom i različite komunalne usluge čije cijene su u veljači porasle za 7,4%, a to povećanje rezultat je odluka pojedinih jedinica lokalne samouprave. Najveći doprinos rastu cijena na međugodišnjoj razini došao je od rasta cijena goriva i maziva za osobna vozila koje su se u odnosu na veljaču 2006. godine povećale za 13%. Takvo kretanje bilo je u skladu s rastom cijena nafte na svjetskim tržištima što će utjecati i na rast cijena u nadolazećem razdoblju. Potrebno je napomenuti da rast cijene goriva ima i indirektne učinke na rast ostalih cijena s obzirom da je važan input u proizvodnji ostalih dobara. Od ostalih kategorija, na međugodišnjoj razini značajan rast cijena od 22% zabilježen je u kategoriji zdravstvenih usluga te cijena električne energije od 4,9%. Cijene zdravstvenih usluga porasle su uslijed uvođenja plaćanja administrativnih pristojbi od prvog listopada 2005. godine dok je porast cijena električne energije u skladu s HEP-ovim povećanjem cijena od prvog rujna te se slabljenje njihovog doprinosa rastu cijena na međugodišnjoj razini može očekivati u drugoj polovici godine. Na usporavanje rasta potrošačkih cijena u drugom dijelu godine u značajnoj mjeri bi mogao utjecati i najavljeni ulazak novih trgovačkih lanaca na hrvatsko tržište.