Sanja Bach, dr.sc.

  • Rođena 7. studenog 1964. u Zagrebu
OBRAZOVANJE:
  • 2018. Doktorska disertacija "Utjecaj fiskalnih pravila i fiskalnih odbora na razinu transparentnosti i odgovornosti u upravljanju javnim financijama" na Fakultetu političkih znanosti
  • 2017. Studijsko putovanje u Estoniji i Finskoj u sklopu EU Twinning Light projekta "Razvoj programa financijske pismenosti s ciljem podizanja razine financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj" u suradnji Ministarstva financija i    Finskog instituta za javno upravljanje - Seminar „Strateško komuniciranje i financijska stabilnost“ u „Centru izvrsnosti u financijama“ u Ljubljani
  • 2014. - Seminar Odjela za fiskalne poslove MMF-a, Srednjoročni proračunski okviri, fiskalna pravila i fiskalna vijeća-opcije koje mogu osigurati fiskalnu održivost, Joint Vienna Institute, Beč
  • 2012. - Poslijediplomski specijalistički studij "Vanjska politika i diplomacija" na Fakultetu političkih znanosti; završni rad "Utjecaj globalne financijske krize na imidže država - važnost "soft powera" 
  • 2009. - Seminar o planiranju i implementaciji komunikacijskih i lobističkih kampanja, ReSPA, Tirana
  • 2007. - Seminar za osobe za odnose s javnošću ministarstava financija i središnjih banaka iz Hrvatske i regije o reformama MMF-a, u organizaciji MMF-a i Joint Vienna Instituta, Beč
  • 2003.
    • - Usavršavanje na Akademiji za vladino informiranje i komuniciranje u Nizozemskoj
    • - Diplomatska akademija, završni rad "Branding Hrvatske - važnost promidžbe i diplomacije" 
  • 2001. - Usavršavanje za vladine glasnogovornike u SAD-u
  • 1997. - Reutersov tečaj za financijske novinare
  • 1992. - Diplomirala novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti


PROFESIONALNA KARIJERA:
  • 2004. - Glasnogovornica u Ministarstvu financija
  • 2001.
    • Glasnogovornica u Ministarstvu gospodarstva
    • nagrađena za poseban doprinos razvoju Zagrebačke burze
  • 1997.
    • Novinarka i urednica na Hrvatskoj televiziji specijalizirana za gospodarstvo – domaća i strana financijska tržišta te privatizaciju
    • suradnica u vodećim dnevnim i ekonomskim novinama
  • 1995.
    • Urednica prve edukacijsko-informativnu emisiju za dioničare u Hrvatskoj na HTV-u – "Klub d.d."
  • 1992.
    • Piše za informatičke časopise i surađuje na Radio Velika Gorica
    • novinarka na HTV-u

OBJAVLJENI RADOVI:
  • Bach, Sanja (2021) „Fiskalni odbori u Europskoj uniji – transparentnost i odgovornost u upravljanju javnim financijama, Jesenski i Turk, Zagreb
  • Bach, Sanja (2020) „Fiscal councils’ impact on promoting transparency and accountability in public finance management“, Public Sector Economics, Vol. 44 No. 3
  • Bach, Sanja (2015). Ecological issues – green and blue – as a niche for Croatia. Međunarodne studije : časopis za međunarodne odnose, vanjsku politiku i diplomaciju, XV(4), 29-41.
  • Bach, Sanja(2014). Fiskalna pravila kao ključni odgovor na fiskalnu krizu. Međunarodne studije : časopis za međunarodne odnose, vanjsku politiku i diplomaciju, 14(1), 23-40.
  • Bach, Sanja (2014). Financijska kriza i kreditni rejtinzi država. Međunarodne studije : časopis za međunarodne odnose, vanjsku politiku i diplomaciju, 14(3/4), 10-28.
  • Bach, Sanja, Kardum, Željko (2014)„Pouke globalnog sloma 1929. i globalne krize 2007. Praktični management, Vol. V., br.1., 2014., str. 108-112.
  • Članci u vodećim dnevnim novinama o brandingu Hrvatske, te sudjelovanje u raspravama na tu temu i međunarodnim konferencijama
  • 2004.
    • Drugo posebno izdanje o brandingu države "Hrvatska mora postati snažan brand" za mjesečnik "Poslovni magazin", RRIF 
    • urednica posebnog izdanja "Globusa" - "Naj hrvatsko - brandovi za EU"
    • tekstovi u vodećim dnevnim novinama o brandingu država i brand marketingu
  • 2003.
    • Prvo posebno izdanje o brandingu država "Branding Hrvatske" za mjesečnik "Poslovni magazin", RRIF-a
    • završni rad na Diplomatskoj akademiji "Branding Hrvatske – važnost promidžbe i diplomacije"
  • 1997.
    •  U sklopu projekta Svjetske banke scenarij za edukacijsku seriju o tržištu kapitala i kuponskoj privatizaciji u Hrvatskoj
    • ekonomski članci u vodećim dnevnim novinama


KONFERENCIJE:
  • 2018. - Prezentacija  "THE IMPACT OF FISCAL RULES AND FISCAL COUNCILS ON MORE RESPONSIBLE AND TRANSPARENT MANAGEMENT OF PUBLIC FINANCES" na međunarodnoj konferenciji „Public Sector Economics 2018 – Fiscal Openness: Transparency, Participation and Accountability in Fiscal Policies“ organized by the Institute of Public Finance, Friedrich-Ebert Stiftung  and International Budget Partnership in Zagreb on October 26, 2018.
    • Članica žirija Hrvatske udruge za odnose s javnošću Grad PRix 2018 za izbor komunikatora i komunikacijskih projekata godine 
  • 2011. - Okrugli stol: Javna diplomacija:imidž nacije i brendiranje, organizatori Zaklada Hanns-Seidel-Stiftung i Diplomatska akademija, Zagreb, svibanj 2011.
  • 2010. - 13th CEI DUBROVNIK DIPLOMATIC FORUM "Strategic Public Diplomacy", Dubrovnik, 20-22 svibnja 2010.
  • 2008.
    • Dugogodišnja stalna predavačica na Diplomatskoj akademiji MVP-a o trendovima u brandiranju država i brandingu Hrvatske
    • predavačica o javnim nastupima i odnosima s medijima
    • predavačica o odnosima s medijima na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta 
  • 2004. - Inicijatorica i moderatorica: - prvi okrugli stol "Dobar imidž države – dobar imidž gospodarstva" pod pokroviteljstvom MVP-a i u organizaciji RRIF-a, - Dubrovnik
  • 2003. - Predavačica
    • PR u praksi – Vladin PR, Zagreb
    • Brand Marketing – Branding Hrvatske, Zagreb
    • Godišnja konferencija HUOJ-a - Branding Hrvatske, Split
    • Međunarodna konferencija Javna diplomacija i mediji - Branding Croatia, Dubrovnik


STRANI JEZICI:
  • engleski, talijanski (pasivno)i kineski


HOBI:
  • trčanje, čitanje i igranje tenisa
  • članica Hrvatskog društva za odnose s javnošću