Konferencijom „Potrošač u svijetu digitalnih financija“ održanom 15. ožujka 2022. obilježen Svjetski dan prava potrošača

Svjetski dan prava potrošača obilježava se svake godine s ciljem jačanja globalne svijesti o pravima potrošača i nastojanja da se potakne veća briga za potrošačka prava svih aktivnih dionika provedbe politike zaštite potrošača.
 
Ove godine povodom obilježavanja Svjetskog dana prava potrošača 15. ožujka 2022., Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u suradnji s Ministarstvom financija, Hrvatskom narodnom bankom i Hrvatskom agencijom za nadzor financijskih usluga, organiziralo je zajedničku konferenciju hibridnog formata pod nazivom "Potrošač u svijetu digitalnih financija" (u daljnjem tekstu: Konferencija) u hotelu Esplanade Zagreb. 

Cilj konferencije je bio naglasiti izazove s kojima se potrošači susreću u svijetu digitalnih financijskih usluga te se pobliže objasnilo na koji način se može unaprijediti zaštita potrošača na ovom području.
 
Nacionalni program zaštite potrošača za razdoblje od 2021. do 2024. u svom bitnom dijelu usmjeren je na bolju informiranost i educiranost potrošača. Sve je to sa željom da potaknemo potrošače na donošenje informiranih odluka. Stoga je i ova konferencija organizirana s ciljem unaprjeđenja financijske pismenosti.
 
U uvodnom dijelu konferencije prezentirane su zakonodavne i regulatorne aktivnosti koje se poduzimaju u Republici Hrvatskoj u cilju stvaranja povjerenja potrošača i njihove inkluzije u svijet digitalnih financija.

U uvodnom dijelu konferencije, uz Ministra Ćorića, obratili su se predstavnici partnerskih institucija Stjepan Čuraj, državni tajnik Ministarstva financija, Bojan Fras, viceguverner Hrvatske narodne banke i zamjenica predsjednika Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga Ilijana Jeleč.

Ministar Ćorić je u svom obraćanju istaknuo da je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja uspostavilo besplatni telefon i podršku putem e-mail adresa ili centralnog središnjeg sustava u svrhu dodatne zaštite prava potrošača. Također, veliki naglasak stavljaju i na jačanje uloge udruge za zaštitu potrošača.

U sklopu panel rasprave: "Kako zaštititi potrošača u svijetu digitalnih financija?", raspravljalo se o različitim rizicima s kojima se potrošači mogu susresti na digitalnom financijskom tržištu koji su vezani uz zaštitu osobnih podataka, kartične prevare, nepoštenu poslovnu praksu i ostalo.
 
U cilju kontinuirane podrške, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja ima direktnu komunikaciju s potrošačima putem sljedećih alata: besplatnog telefona za informiranje potrošača, podrška putem specijaliziranih e-mail adresa ili Centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača. Tijekom prošle godine, Ministarstvo je odgovorilo na više od 6 tisuća potrošačkih poziva te na više od 3 tisuće pisanih upita. 
 
U suradnji s Nacionalnom zakladom za razvoj civilnog društva, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja financira institucionalnu podršku udrugama za zaštitu potrošača kojima je ove godine, prvi put, dodijeljeno ukupno gotovo 350 tisuća kuna za pružanje institucionalne podrške.
                                   
Informativni letak za potrošače možete preuzeti na sljedećoj poveznici.