Odobrenje za rad revizorskom društvu

Privremeno rješenje revizorskom preddruštvu ili trgovačkom društvu koje upisuje djelatnost revizije
 
U skladu s odredbama članka 17. Zakona i članaka 8., 9. i 10. Pravilnika o izdavanju odobrenja za rad ovlaštenom revizoru i revizorskom društvu (Narodne novine, broj 27/19 i 51/21), Ministarstvo financija izdat će privremeno rješenje revizorskom preddruštvu, odnosno trgovačkom društvu koje upisuje djelatnost revizije, radi upisa osnivanja revizorskog društva u sudski, odnosno odgovarajući poslovni registar ili upisa djelatnosti revizije, ukoliko zadovoljava uvjete iz članka 17. stavka 2. Zakona.
 
Zahtjev za izdavanje privremenog rješenja podnosi se na obrascu II. koji se može preuzeti ovdje.
 
Svi zahtjevi za izdavanje odobrenja za rad se mogu podnijeti i putem e-usluge u sustavu e-Građani upotrebom vjerodajnica Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava te podnositelj zahtjeva potpisuje zahtjev kvalificiranim elektroničkim potpisom.
 
Za izdavanje privremenog rješenja i odobrenja za rad plaća se naknada u iznosu od 4.000,00 kuna.
 
Naknadu za izdavanje rješenja i odobrenja za rad podnositelj zahtjeva može uplatiti korištenjem sustava e-Pristojbe.
 
Uz zahtjev za izdavanje privremenog rješenja revizorskom preddruštvu osnivač ili uprava, odnosno upravni odbor revizorskog preddruštva ili trgovačkog društva koje upisuje djelatnost revizije prilaže sljedeću dokumentaciju:
 
  1. izjava o osnivanju revizorskog preddruštva ili društveni ugovor ili statut, odnosno trgovačkog društva koje upisuje djelatnost revizije
  2. preslika odobrenja za rad ovlaštenom revizoru i revizorskom društvu, odnosno ovlaštenom revizoru i revizorskom društvu iz druge države članice u vezi ispunjenja uvjeta iz članka 17. stavka 2. točaka 1. i 2. Zakona
  3. ispunjeni upitnik za fizičku i pravnu osobu osnivače društva i članove uprave odnosno upravnog odbora revizorskog preddruštva iz Priloga I. i Priloga II. Pravilnika, odnosno ispunjeni upitnik za stvarnog vlasnika trgovačkog društva iz Priloga III. Pravilnika, u vezi dobrog ugleda
  4. potvrda o plaćenoj naknadi za izdavanje privremenog rješenja

Obrasci upitnika u vezi svih okolnosti koje bi mogle utjecati na dobar ugled fizičke i pravne osobe koji su osnivači društva, stvarnog vlasnika te člana uprave, odnosno upravnog odbora koji se prilažu uz zahtjev za izdavanje privremenog rješenja, mogu se preuzeti u rubrici Dokumenti
 
Zahtjev s odgovarajućim prilozima se može dostaviti i u obliku elektroničke isprave na adresu: e-mail kontakt
 
Zahtjev se može podnijeti i putem e-usluge u sustavu e-Građani upotrebom vjerodajnica Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava te podnositelj zahtjeva potpisuje zahtjev i upitnik za fizičku i pravnu osobu osnivače društva i članove uprave odnosno upravnog odbora revizorskog preddruštva iz Priloga I. i Priloga II. Pravilnika, odnosno ispunjeni upitnik za stvarnog vlasnika trgovačkog društva iz Priloga III. Pravilnika, kvalificiranim elektroničkim potpisom. 
 
U skladu s odredbama članka 17. stavka 8. Zakona, u sudski registar ne može se upisati tvrtka koja sadrži riječi „revizorsko društvo“, „revizorske usluge“, „revizija“ ili izvedenice tih riječi ako pravna osoba nema privremeno rješenje o odobrenju za rad.
 
Odobrenje za rad revizorskom društvu
 
Nakon upisa revizorskog društva ili djelatnosti obavljanja revizorskih usluga u sudski, odnosno odgovarajući poslovni registar, podnositelj zahtjeva za izdavanje odobrenja za rad revizorskom društvu za obavljanje revizorskih usluga prilaže sljedeću dokumentaciju:
  1. ime i prezime ili naziv svih članova društva i poslovne adrese
  2. dokaz o osiguranju odgovornosti za štetu koju revizorsko društvo može počiniti trećim osobama obavljanjem usluga revizije (preslika police osiguranja)
  3. popis i uvjerenje o radnom statusu ovlaštenih revizora u revizorskom društvu i njihov registarski broj
  4. dokaz da se najmanje jedan član uprave, odnosno upravnog odbora revizorskog društva aktivno služi hrvatskim jezikom

Trgovačko društvo ne smije započeti obavljati djelatnost revizorskih usluga prije nego mu Ministarstvo financija izda rješenje o odobrenju za rad iz članka 17. stavka 10. Zakona.
 
Sukladno odredbama članka 5. Zakona, revizorsko društvo mora imati zaposlenog najmanje jednog ovlaštenog revizora.
 
Zahtjev za izdavanje rješenja o odobrenju za rad revizorskom društvu podnosi se na obrascu III. koji se može preuzeti ovdje.

Zahtjev s odgovarajućim prilozima se može dostaviti i u obliku elektroničke isprave na adresu: e-mail kontakt

Zahtjev se može podnijeti i putem e-usluge u sustavu e-Građani upotrebom vjerodajnica Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava te podnositelj zahtjeva potpisuje zahtjev kvalificiranim elektroničkim potpisom.
 
Odobrenje za rad samostalnom revizoru

Zahtjev za izdavanje odobrenja za rad za obavljanje revizorskih usluga u obliku samostalne djelatnosti ovlašteni revizor podnosi na obrascu IV. koji se može preuzeti ovdje.

Za izdavanje odobrenja za rad za obavljanje revizorskih usluga u obliku samostalne djelatnosti plaća se naknada u iznosu od 1.200,00 kuna.
 
Naknadu za izdavanje rješenja i odobrenja za rad podnositelj zahtjeva može uplatiti korištenjem sustava e-Pristojbe.

Uz zahtjev se prilaže:
  1. dokaz o osiguranju odgovornosti za štetu koju samostalni revizor može počiniti trećim osobama obavljanjem usluga revizije (preslika police osiguranja)
  2. potvrda o plaćenoj naknadi.

Zahtjev s odgovarajućim prilozima se može dostaviti i u obliku elektroničke isprave na na adresu: e-mail kontakt
 
Zahtjev se može podnijeti i putem e-usluge u sustavu e-Građani upotrebom vjerodajnica Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava te podnositelj zahtjeva potpisuje zahtjev kvalificiranim elektroničkim potpisom.